Vişnap

Alafranga Tavuk Sote..

6
Merhabalar.
Daha öncesi yaptığım bu nefis harika lezzeti dün yine yeniden yapınca daha önce ki fotoğralarını kaldırıp bugün çektiğim fotoğrafları koyup bir fotoğraf güncellemesi yaptım.

Bir gün akrabamızın nikah sonrası yemek davetindeydik.Menü mükemmel harika güzeldi.En güzeli de şu yaptığım Alafranga tavuk adını da taktığım ana yemek tavuktu.

Neden Alafranga tavuk derseniz ne bileyim tavuğun içinde kuru kayısılar,kuş üzümleri,kornişonlar,kapariler filan açıkcası biraz şüpheliydim lezzet konusunda o restaurantta ki ahçılar gibi yapamam sandıydım.
Yaptım hem de aynısı olunca çok mutlu oldum o sevinçle adını Alafranga Tavuk koyuverdim işte.Masada ki bütün akrabalara sordum herkesler çok beğenmişti tavuğu.

En önemlisi de eşimin beğenmesiydi.O beğensin gerisi teferruat.Yapsam da olur yapmasam da olur diye düşündüğümden  ilk onun gözlerindeki cevabı aldım.Ve okey bu iş tamamdır diye ertesi günü marketin yolunu tuttum.Tavuk göğüs etlerini almak için.

Bugün güneş göz kırpmaktan usanmadı da yine de beni kandıramadı.Dışarılara çıkıp gezmem için.Keyfim yok olmayınca da mutfağım terapi gibi gelir diye sıvadım  kollarımı girdim mutfağa bu güzelliği yapmak için.
Hadi  bana kolaylar gele.Geçelim tarifine yapılışına,malzemelerimizi sıralayalım tezgahımıza.
Malzemeleri:
Yarım kilo tavuk göğüs fileto
İki orta boy kuru soğan
İki çorba kaşığı fındık yağı
8-10 adet kuru kayısı jülyen dilimleyip  beş dakika sıcak suda bekletelim
Yarım su bardağı kuş  üzümü sıcak suda bekletelim
8-10 adet kornişonlar jülyen dilimlenmiş.
2 orta boy havuç jülyen dilimlenmiş
8-10 adet  kapari
Yarım çay bardağı soya sosu
Bir tutam zerdaçal
Bir tutam tuz
Bir çay kaşığı köri
4-5 çorba kaşığı krema( ben de krema yoktu kaymak kullandım )
Tarifi:
Tavuk göğüs filetolarımızı kalın ızgaralık dilimleyelim.Kalınca olsun enine jülyen doğrayalım tavuklarımızı ve yıkayalım.Süzgüye alalım.Onlar süzülürken biz iki orta boy kuru soğanımızı piyazlık doğrayalım.Kuşanede fındık yağında kavuralım.

Havuçlarımızı da ilave edelim beraberce kavrulsunlar.Sonrasında tavuklarımızı,tuzumuzu,zerdaçalimizi de ilave edelim kavrulsunlar.Kuru kayısılarımızı,kuş üzümlerimizi kaparilerimizi ve kornişonlarımızı da ilave
edelim,soya sosumuzu da ilave edelim.

Hep beraber pişsinler.İnmesine yakın kremamızı( kaymağımızı)da koyalım berabere harmanlanıp tavuklarımız güzelce içlerine çeksinler rayihaları lezzetleri.Hepsi bu bu kadar kolay bir tarif ama muhteşem bir lezzet çıkıyor ortaya Mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.
Not:Kuru kayısıları ve kuru üzümleri bir saat öncesinden sıcak suya koyarsak yumuşayıp şişmelerini sağlamış oluyoruz.

Afiyetler Olsun Sevgi İle Kalın..


6 yorum: Leave Your Comments

  1. Heh ben yapicam da su kus uzumu, kayisi yemekte hic sevmem. Koymasam da olur bence di mi krakerim:))

    YanıtlaSil
  2. Olur olmaz mı canım Aslısınım da ama adını değiştirmemiz lazım Alafranga gitsin Alaturka gelsin hoobaaa oldu işte:)) Muuckkk :)

    YanıtlaSil
  3. canım harika tarifini aldım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor bir porsiyon alayım vişnap!!!!!el cevap:)

    YanıtlaSil
  5. Senem eğer yemeklerde hafif tatlımsı tadı seviyorsanız bu tarifi şiddetle tavsiye ederim canım muhteşem oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Ramazan bitti ama söz yapınca yarısını sana yollayacağım :))

    YanıtlaSil