Vişnap

Kuru Fasulye Salatası...

8
Merhabalar.
Kuru fasulye salatasının tarifini vermek istiyorum bazılarımız piyazla salatanın aynı olduğunu söyleseler de ben bunu kabul etmiyorum.

Piyazda sadece maydanoz,taze soğan ve piyazlık doğranmış kuru soğan olur.Salatasında ise ne arzu ederseniz  içine ilave edebilirsiniz sizin arzunuza kalmış.Geçen piyaz yapayım derken  piyazı hep yapıyorum hadi bir iki ilavelerle  güzel bir  fasulye salatası yapayım dedim.

Bir gün öncesinden ıslatıp ertesi günü haşladığım kuru fasulyelerimi buz dolabından çıkartıp büyükçe bir borcama  dökerek başladım işe.

Hadi aşağıda yapılışına geçelim hep beraber kahvelerimizi de yanımıza alalım,bizlere eşlik etsinler.
Malzemeleri:
Bir su bardağı Kuru fasulye ( 200 gram )
Bir adet iri domates
Bir adet salatalık
 İki adet sivri biber
Yarım atom salata
3/4 Sap taze soğan 
Bir  adet iri kuru soğan
Sızma zeytinyağı
Limon suyu
Nar ekşisi 
Tuz
Tarifi:
Akşamdan ıslatıp haşladığımız kuru fasulyelerimizi  derin bir karıştırma kabına alalım.Kesme tahtasında yıkadığımız domateslerimizi,salatalıkları,sivri biberleri,atom salatamızı,taze soğanlarımızı soyup minik küpler halinde kuru soğanımızı da piyazlık doğrayıp kuru fasulyelerimize katalım harmanlayalım.

Diğer yanda bir sos kabında sızma zeytinyağını,limon suyumuzu,nar ekşimizi ve  tuzumuzu da ilave edip mini çırpıcı ile güzelce çırpıp malzemelerimize ilave edelim.Kaşıkla iyice harmanlayıp büyükce borcama alalım servise hazırdır.Afiyetle yiyelim ve yedirelim bize  konuk olanlara da. 
Sevgilerimle.


8 yorum: Leave Your Comments

  1. renkler beni cezbetti:))
    salataya asla hayır demem
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bloğunuzu yeni gördüm incelerken çalan melodi beni benden aldı.İki yıl öncede benim bloğumda aynı müzik vardı ve çok etkilendiğim bir müziktive benim için özel bir anısı vardı sonra kaldırdım. Hatırlayınca gözlerim doldubu arada tarifleriniz içinde ellerinize sağlık İzmirden sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. gerçekten salatanın renkli görüntüsü iştah açıyor.Ben zaten kurufasulyeyi çok severim,salatasıda güzel olmuştur eminim.Piyaz ve salata farkına katılıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Renkler çok güzel eline sağlık vişnapım :)

    YanıtlaSil
  5. Handem çok teşekkür ederim canım .Bende bayılırım bu tür salatalara sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  6. Mis kokulu lezzetler canım ben de çok severim bu müziği sağolsun sevgili arkadaşımın armağanı olduğundan apayrıdır yeri ben de .Tariflerimi beğenmene çok sevindim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Mehtapcım benimle aynı fikirde olman beni mutlu etti canım.İştah acıyor çok fena oysa bu sıralarda az yemem gerek tutamıyorum kendimi .Ekmeği kestim belki fayda eder canım hoşçakal.

    YanıtlaSil
  8. Ege'm canım Ege'm .Sizin oraların salatalarını otlarını çok seviyorum.Bizlere salata olsun yeter diyenlerdenim ben de .Sevgilerimi yolluyorum..

    YanıtlaSil