Vişnap

Karides Güveç...

8
Merhaba Sevgili Arkadaşlarım.
Nedendir bilmem bugünler de hep fırın yemekleri böyle güveç türü yemekleri yapasım var.Ev halkımızda çok memnun yaptıklarımdan .Oy onlar  benim her yaptığımı severek ve beğenerek yiyorlar .Bir de yemek sonunda takdir etmeleri yok mu ,valla fena havalara getiriyorlar beni. Yoksa bu havalarda asla mutfağa giresim olmaz .

Geçen sucuk güveç yapmıştım.Bayılarak yedik.Bir daha yapmaya karar verdik.İşte sucuk güveç yapmak için girdiğim mutfaktan karides güveç yaparak çıktım .Oysa ben o karideslerimi salata yapacaktım.İyi ki güvecini yapmışım.Allahım o ne müthiş bir lezzet olduydu.Tabii karides güveçte tekrar tekrar yapılmak için karar  alındı:)

Haydi başlayalım mı yapmaya  çok kolay üstelik.Buzluğum da ki diğer karideslerimi de  güvec yapma kararı aldım yani o derece lezzet deryası oldu karideslerim .Benden söylemesi.Karar sizlerin:)
Malzemeleri:
Bir paket dondurulmuş karides ( 1 kg )
Üç büyük kırmızı domates
4 / 5 adet sivri biber
1 adet kırmızı kapya biber
Bir çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Bir çorba kaşığı tereyağı.
Tuz
Kırmızı pul biber
Tarifi:
Biberlerimizi yıkayıp tohumlarını çıkartıp ortadan ikiye bölüp ince ince keselim.Tencereye tereyağımızı alıp hafiften kavuralım sonrasında yıkayıp doğradığımız domateslerimizi de ilave edelim suyunu çekene kadar kavuralım tuzunu ve  baharatlarını da  ilave edelim.

Diğer yanda dondurulmuş karideslerimizi kaynayan suya atıp bir iki kaynatalım.Ve süzelim.Güvec kaplarımıza  sosumuzu, karideslerimizi ve  rendelenmiş kaşar peynirlerimizi de  koyalım berabere harmanlayalım. Porsiyonluk güveç kaplarımıza paylaştırıp 200 derecelik fırında pişirelim inmesine yakın çıkartıp üzerlerine kalan kaşar peyniri rendelerini dökelim.

Bu aşama da fırınımızın ızgara kısmını açıp kaşar peynirlerimiz eriyip hafiften kızarana kadar tutalım.Sıcak sıcak servis edelim Afiyetler olsun 
Şimdi sırada tavuk var ,onu da  aynı yöntemle pişireceğim. Bu havalar böyle giderse bana  çok kolay geçecek gibi  geliyor:)
Sevgi ile muhabbet ile  ağız tadı ile kalın 

8 yorum: Leave Your Comments

  1. muhteşem gözüküyorlar, hele ki güveç olması eminim onları çok daha güzel yapmıştır, ellerine sağlık, yutkuna yutkuna okudum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert evet haklısın yutkunulmadan dayanılacak gibi değil ki.Oy şu güzelliğe durup durup bakıyorum.Hadi bir daha yapayım diye aklımdan geçiyor habire:))

      Sil
  2. Deniz ürünleri ençok sevdiğim şeylerdir..Yok ev kokacak balık pişirmeyeyim gibi bir korkum yoktur..Ohh misler gibi ev balık kokacak tabii :)
    Karideste çok güzel gözüküyor canım kaşarlı olması dahadadikkatimi çekti balığa ben kaşar peynir yakıştırıyorum..Güveç zaten ayrı bir olay :) Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül bizde de aynısı mutfak kokarsa koksun açıyoruz camları havalanıyor.Ertesi günü kokudan eser kalmıyor.beğenmene ve de deniz ürünlerini sevmene çok sevindim.

      Sil
  3. ekmeği banıp yiyesim geldi ...
    ellerine sağlık canım...
    mutlu seneler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem off off sıcacık ekmekle nasılda yenir .Mutlu yıllar canımm.

      Sil
  4. Harika olmuş tek kelimeyle.. Karidesler çok güzelmiş hangi marka kullandın Vişnap'cığım?

    YanıtlaSil
  5. Hülyacığımm beğenmene çok sevindim canım karidesler için bloğundaydım az önce kıtır portakallı kurabiyelerinden aldım hem de cevap yazdım kuzum sevgilerimle..

    YanıtlaSil