Vişnap

Kırmızı Soğan Turşusu.

0
Merhabalar sevgili arkadaşlarım.
Sizler de benim gibi kırmızı soğan severmisiniz.Ben çok seviyorum salatalarıma illa ki kırmızı soğan ilave edip sonra da verdiği o güzel görünümünü seyretmelere bayılıyorum.

Bir kırmızı soğan dokunuşları ile salatalarım bambaşka havalara sunumlara bürünüyor.Tablo gibi derler ya evet evet aynı tablo gibi oluyor salatalarım.

Ondan dolayı kırmızı soğana bu katkılarından dolayı ben de onu kavanoza koyup turşu yaparak bir  şekil de teşekkür etmek istedim.Hem de her zaman elimin altında hazır doğranmış kırmızı soğanlarım olacak.
Malzemeleri:
4 Adet orta boy kırmızı soğan
1 Adet orta boy beyaz soğan
1 Çay bardağı elma sirkesi
1 Çay bardağı içme suyu
Yarım limon suyu
1 Çay kaşığı dolusu tane karabiber
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Yemek kaşığı Taneli hardal
1 Yemek kaşığı kişniş tohumu
1 Tatlı kaşığı tuz
4/5 Adet defne yaprağı
Tarifi:
Soğanlarımızın kabuklarını soyup yarım daire şeklinde normal kalınlıkta doğrayalım.Bir kaseye alıp üzerine kaynar su dökelim 4/5 dakika bekletelim sonrası süzgece alıp süzdürelim.

Bir başka kaseye taneli hardalı,kişniş tohumunu,kırmızı pul biberini,tuzu,tane kara biberlerini (bir kaç adet tane karabiberlerini kavanoz yardımı ile kırıp ufalayıp katalım daha iyi aroma vermesi açısından.)Defne yapraklarını da bir kaç parçaya bölüp ilave edelim karışıma.Limon suyunu,sirkesini ve içme suyunu da katıp karışımı çırpıcı ile karıştıralım.

Süzgeçte ki kırmızı soğanlarımızı cam kavanoza alalım.Üzerine hazırladığımız sirkeli sosumuzu dökelim.Soğanların üzerini örtsün sıvı karışımımız.Şayet yeterli gelmezse az daha sirke dökebiliriz.

Ağzını sıkıca kapatalım,İki üç gün için de kırmızı soğan turşumuz hazır olana kadar bekleyelim.Yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun.
Her zaman elimin altında hazır kırmızı soğan dilimleri olmasını istediğimden yaptım turşuyu.Tıpkı kırmızı lahana turşum gibi.Sahi ben onun da sanırım tarifini yayınlamadım daha.Arşivledim duruyor çok yakında sıra onda:)İlk defa denedim kırmızı soğan turşusunu ve sonuçtan memnunum.

Memnunum derken daha yeni dün yaptım henüz kullanmadım.Tahminime göre iyi ki yapmışım diyeceğim bir turşu olacağı şimdiden kesin.Bir daha yapışım da içine dereotu veya kereviz yaprakları,maydanoz filan da katmayı düşünüyorum.Ev de olmadığından aklım da kaldı acaba nasıl olurdu diye.
Sevgiler sevgiler kucak dolusu sevgilerimle.

Not: Beyaz soğan şart değil ben sadece merak ettiğimden acaba beyaz soğan da nasıl olur turşu olduğunda diye ilave ettim.







0 yorum:

Yorum Gönder