Vişnap

Yumurtalı Peynirli Gözleme.

0
Merhabalar.
Ve  bu sıcak havalar da her geçen gün kendimi buharlaşıp az az böyle havaya doğru uçup bulut bulut gök yüzüne çıkıp sonrası yağmur olarak yer yüzüne ineceğimi hisseder oldum.

Artık kış mevsimi gelsin ben iliklerime kadar üşümek istiyorum ben üşümenin güzelliklerini serinliklerini yaşamak istiyorum.Çok özledim soğuk buz gibi havaları bembeyaz karlar yağsın ağaçların üzerlerine hele de çam ağaçlarının dallarına nasıl da yakışıyor o muhteşem bembeyaz karlar.Benim günlerim de böyle sayıklamalarla hayallerle geçer oldu bugünler de tıpkı leyleğin ömrü gibi özlemlerim çeneme vurdu:)
Malzemeleri:
3 Adet yufka
6 Adet yumurta
300 Gr yağlı beyaz peynir+kaşar peynir 
2 Adet orta boy patates
Bir kaç sap dereotu 
3 Yemek kaşığı süt
Tereyağ
Tarifi:
Patateslerimizi haşlayıp ılınınca derince kaseye rendeleyelim.İçine çatalla ezdiğimiz beyaz peyniri ve rendelediğimiz kaşar peyniri ilave edelim.Sütü de katalım az karabiber ve peynirin tuz durumuna göre de ölçülü tuz katalım.Şayet peynir tuzluysa tuz ilave etmeye gerek yok.Bütün iç malzememizi çatalla iyice karıştıralım.

Bir yufkayı tezgaha alalım yuvarlak olarak açıp serelim.Karşılıklı iki kenarından içeriye doğru üst üste getirerek katlayıp uzun dikdörtgen elde edelim.Peynirli iç malzemeyi tam ortasına koyup her tarafına eşit yayalım.Bir başka kasede 6 adet yumurtayı çırpıp üçte birini peynirli harçın üzerine yayalım.Yufkanın karşılıklı diğer kenarlarını da üst üste getirip kare elde edelim.

Teflon tavamıza az tereyağ koyup eritelim.Gözlememizi altlı üstlü alt üst ederek az az tereyağ ilavesi ile pişirip kızartalım.Kalan diğer 2 yufkaya da aynı işlemleri yapalım çırptığımız yumurtaları  yufkalara eşit olarak paylaştırmayı unutmayalım.Ben bir keresin de unutmuştum yumurtaları ilave etmeyi:)Yanında buz gibi domates zeytin bu sıcaklar da ölsek yansakta illa da çay olsun derim:)Afiyetler olsun.

Ahh ne güzel yazıp duruyordum birden böyle zank diye durdu yazma isteklerim.Sabah beri bitiş yazım için 2 kelimeyi dahi kafamda toparlayamaz oldum.Zorlamamak lazım sizlere sevgilerimi selamlarımı bırakıp gideyim.

Duran beynimin şifası için koyu bir kahve içmek lazım şimdi kahve de sohbetsiz yalnız içilmez benim canım dostuma haber salayım o beni asla kırmaz gelir.Sevgiler sevgiler.










0 yorum:

Yorum Gönder