Vişnap

Patates Çorbası.

0
Merhabalar.
Ömrüm de ilk  pişirdim ve de ilk tattım patates çorbasını.Beğendim mi beğendim güzel oldu.Kış günlerin de sofraların olmazsa olmazı çorbalar bizler için.Ben de değişik çorbaları severim bilmesem de pişirip denemekte her zaman fayda vardır diye düşünürüm.Patates çorbası çok bilinse de benim mutfağım da ilk defa çorba olarak pişti ona bu şansı verdiğime memnunum.
Malzemeleri:
3 Adet orta boy patates
1 Adet orta boy kuru soğan
2 Yemek kaşığı tereyağ
2 Yemek kaşığı un(silme)
Yeterince et suyu(ya da sade su)
Tuz
Üzeri için:
2 Yemek kaşığı tereyağ
2 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
Kruton
Tarifi:
Kuru soğanı ince yemeklik doğrayıp derince tencereye aldığımız tereyağında karamelize olana kadar kavuralım.İçine unu katıp unun kokusu çıkana kadar kavuralım.İçine orta irilikte doğrayıp yıkadığımız patatesleri de atıp bir kaç dakika daha kavurmaya devam edelim.Üzerine yeterince sıcak et suyunu ya da sade su  ilave edelim,arzu edersek etsu tablet ilave edelim.Etsu tablette tercihim hep "knorr"dan yana.Patatesler yumuşayana kadar pişirmeye devam edelim.

Pişip yumuşayan patatesleri el blenderi ile blenderleyelim.İyice pürüzsüz kıvama gelsin patates çorbamız.Tekrardan ocağa alıp bir iki taşım daha kaynatıp ateşin altını kapatalım.Üzeri için bir sahan da tereyağını yakıp kırmızı pul biberini ilave edelim.Kaselere aldığımız patates çorbasının üzerine birer kaşık kırmızı biberli yaktığımız yağdan gezdirip arzu edersek ekmek krutonları ile servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Bazılarımız bu tür patates çorbası ve benzerlerin de bir iki bardak kadar süt kullanıyorlar fakat ben sütü çorbalar da sevmediğim için tercih etmiyorum.Süt + yumurtadan oluşan bir meyane şeklinde son anda çorbaya katılıyor.Dediğim gibi benim tercihim olmadığından yapmıyorum.
Sevgilerimle.









0 yorum:

Yorum Gönder