Vişnap

Kuru Fasulye Çorbası.

0
Merhabalar.
Ne zamandır hep aklımda olup bir türlü yapmak nasip olmamıştı kuru fasulye çorbasını.Bir keresinde rahmetli teyzemden duymuştum ondan tarifini dahi alıp yazmıştım bir kenara.Teyzemin vefat edişi yılları buldu ben hala pişireceğim bu aklımda ki çorbayı.Teyzem kuru fasulye yemeği pişirdiğinde biraz fazla tutup kalanını çorbaya çeviriyormuş.

Tıpkı rahmetli annem gibi o'da yeşil mercimek yemeğini fazla yapar bir kısmını içine kendi tuttuğu hamur kırıntıları ilavesi ve sirke sarımsak ile nasıl bir nefis çorbaya dönüştürürdü canım benim ya.

Rabbim hayırlara çıkartsın bugün hep sonsuzluğa yolcu ettiğim sevdiklerimi yad edip duruyorum,onların ve de  tüm vefat edip sonsuzluğa gidenlerin mekanları cennet olsun.

Başlayım tarifimi yazmaya çayımı da demledim az sonra bana eşlik eder yanında da bir dilim kek ile.
Malzemeleri:
Kuru fasulye yemeği
2 Yemek kaşığı tereyağ
3 Yemek kaşığı un
1 Tatlı kaşığı biber salçası
Tuz
Yeterince su
Üzeri için:
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Tatlı kaşığı kuru nane
 Kızarmış ekmek krutonları
Sosu:
Yarım çay bardağı sirke
3/4 Diş sarımsak
Tarifi:
Bir iki gün önceden 500 gr kuru fasulyeden yaptığım kuru fasulye yemeğimin yarısını çorba yapmak için ayırdım.Ayırdığım bu kuru fasulye yemeğini ısıtıp içinden 2 yemek kaşığı kadar tanelerinden ayırıp aldım.Geri kalanını  blender ile ezip püre haline getirdim.Bir başka tencerede 2 yemek kaşığı tereyağını eritip unu ilave ettim unun kokusu çıkana kadar kavurdum.Salçasını da ilave edip bir iki kere çevirerek kavurmaya devam ettim.

Ezip püre haline getirdiğim  kuru fasulye yemeğini de kavrulan una ilave edip üzerine yeterince sıcak suyunu verdim.Tuzuna bakıp çok az tuz ilave ettim.Biraz kaynayıp kıvamlanması için orta ısılı ateşte pişmeye bıraktım.

Diğer yanda ufak bir sahana 1 yemek kaşığı tereyağını alıp erittim kızıp çozurdamaya başlarken kırmızı pul biberini kattım ateşin altını söndürüp kuru nanesini de ilave ettim.İçine krutonları katıp bir iki çevirdim.

Bir başka sos kasesine rendelediğim sarımsakları koyup sirkesini kattım.Bu arada kuru fasulye çorbamda ateşte yeterince kıvamlandı altını kapattım.Servis yapacağım zaman çorba kaselerine kuru fasulye çorbası üzerine de arzuya göre sirkeli sarımsak sosundan katıp en üzerine de baharatlı krutonlardan ve bir kaç adet ayırdığım tane kuru fasulyelerden koyup servise sundum.

Evdekiler ilk defa içtiler bu çorbayı sordum nasıl olmuş diye,hepsi çok çok beğendiler.Ehhh madem beğendiler arada yaparım ben de.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Şayet evde pişmiş kuru fasulye yemeğiniz yoksa ya da haşladığınız kuru fasulyeden yapmak isterseniz bu nefis çorbadan tıpkı yemeğini yapar gibi yapıp sonrası blenderdan geçirebilirsiniz.

Ama dediğim gibi bence yemeğini bir gün önceden fazla yapıp yarısını çorba olarak kullanmak bence daha pratik.Yine de sizler bilirsiniz ama mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.

Acaba sirke sarımsak yerine içine bir tatlı kaşığı sarımsaklı yoğurt ilave etsem mi kendi tabağımda ki çorbaya bu akşam yemeğinde neden olmasın gayette güzel değişik olur gibi geliyor bana denemekte fayda var aklımda kalacağına.Sonucu bilirim iyi mi değil mi diye en azından.Ve bu akşam yemeğim de deneyeceğim yazarım güzel olup olmadığını.

Neden sarımsaklı yoğurt derseniz ben bazen kuru fasulye yemeğine ve şehriye mercimek çorbalarına birer tatlı kaşığı katıyorum ve lezzetini çok seviyorum.Laf aramızda benden başka da seven yok ve bana diyorlar ki nasıl bir  yemek anlayışın var diye alaylı bakışlara da maruz kalıyorum hatta gizli gizli güldüklerini dahi hissediyorum:)Gülsünler  önemli olan benim sevmem benim beğenmem:)     Sevgilerimle..





0 yorum:

Yorum Gönder