Vişnap

Cevizli Tuzlu Kurabiye

0

Merhabalar.
Bugün nefis bir kurabiye yaptım.Üstelik hiç aklımda dahi yoktu.Benim düşüncem bugün arkadaşımla Üsküdar'a gitmekti.

Sabah erken uyandım baktım hiç havam da değilim hiç istek yok içimde vazgeçtim.Yapacak işlerim var ben de iş yapma isteği de yok,bugün yoklar dünyasında geziyor ruhum.
Ne iyi gelir gönlü sıkkın ruhuma tabii ki mutfak.Ve gittim mutfağa hamur mayaladım.O mayalandı kocaman oldu tezgahın sol köşesine koydum artık yarına sanırım bekleyince hamura her hangi bir şey olmaz olursa da canı sağolsun.Olmazsa o muhteşem kabarık hamurdan yarın elbet güzel lezzetler yaparım.

Gelelim bugün yaptığım sevgili caniçimmm misketlimonu Hülya'mın tarifine offff nasıl güzel oldu anlatamam mutlaka yapmanızı tavsiye ederim çılgın gibi yeniyor yeniyor tabağın dibi görünür vallahi insan kendini frenlemese.
Malzemeleri:
150 Gr tereyağ
Yarım çay bardağı fındık yağı veya sıvı yağ
1 Adet yumurta "sarısı içine akı üzerine"
2 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
2-3 Su bardağı un
1 Yemek kaşığı sirke
1 Su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
1 Paket kabartma tozu
Tarifi:
Hamur yoğurma kabına yumurta akı,susam ve ceviz içi dışında yumuşak tereyağı,fındık yağı,yumurta sarısı,sirke,toz şeker,tuzu,kabartma tozunu alalım.

Unun yarısını eleyerek ilave edip bir yandan yoğurmaya başlayalım.Diğer kalan unu da eleyerek ve azar azar kontrollü olarak bir yandan yoğurarak ilave edelim.Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak.

Ceviz içini katalım ve hamuru yoğurarak yedirelim.Üzerini örterek 15 dakika dinlendirelim.

Dinlenen kurabiye hamurunu alalım tezgaha ve uzunca rulo yapalım.Bu uzun ruloyu ikiye üçe keselim ve düz tabağa aldığımız yumurta akına her tarafını yuvarlayıp bulayalım.
Diğer tarafta düz tabağa aldığımız bol susam içinde yuvarlayalım rulolarımızı.
Keskin bıçakla birer cm kalınlığında keselim.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim ve 180 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırında üzerleri pembeleşene kadar yaklaşık 15/20 dakika pişirelim.Tepsisin de soğutup servis tabağına alalım.

Sonra o servis tabağını masanıza alıp en çok sevdiklerinizle beraber kilo alma olayını düşünmedem yiyin yiyin.Zaten az yiyeceğim deseniz de ne mümkün hatta imkansız bir durum.Yani yapın yapın yiyin yiyelim.Şu uzun kış günlerinin kasvetli havasından ruhumuzu kurtaralım derim.
Canımın içi Hülyammmm yeniden tekrar çok teşekkür ederim bu nefis cevizli kurabiye tarifin için.Sayende mutfağım bir sağlam demirbaş kurabiye tarifine daha kavuştu.
Ve ben her zaman senin diğer tariflerini de tıpkı bu nefis cevizli tuzlu kurabiyen de olduğu gibi bire bir tutan tariflerini gözüm kapalı hiç endişe duymadan yapıyorum.KALP KALP <3 (*) SEVGİLERİMLE.






0 yorum:

Yorum Gönder