Vişnap

Limonlu Çikolatalı Kek

0
Merhabalar..
Hani an vardır bazı günler geceler gönül gezdirirsin ne yesem diye adını bir türlü koyamaz dolanır durursun mutfakta bakınırsın sağa sola.

Olanların hiç biri seni tatmin etmez cazip gelmez.İşte öyle bir kararsızlık içinde aşağı yukarı turladım durdum dün gecenin bir vakti mutfağı.


Canım bir şeyler istiyor ama ne olduğunu bilemedim ve geçtim pc in başına bir iki yazı yazar unuturum gönlümün isteğini diye.

Ahhh işte tam o an aklıma düştü sıcak bir kek,işte buldum ne istediğimi nihayet.!
Bu defa da yapsam mı yok yok gecenin bu saatin de olacak iş değil.Değil diyorum ama kendimi de bir türlü yazı yazmaya veremiyorum.

Ehh yani sonuçta aklım da olan neden olmasın?Yumurta un vs iki çırpmayla fırına girmişti bile çay suyunu da ateşe koydum.


"Bu arada saatin kaç olduğunu ne siz sorun ne ben söyleyeyim"


Ohh bu ne iyi oldu bak şimdi nasıl güzel güzel yazarsın vişnap yazılarını diye kendime de aferini verdim mi en bol en çok aferinler benden bana geldi gecenin bir vakti:)


Çay eşliğin de yedik kekin yarısını:)

Geri kalan kısmını acaba aklımda zalim sorular ve akıbeti tamamdır karar verildi bile:)

Biz çoğu blogerlerin yaptığını yapıp kekin kalan kısmını ev ahalisi yemesin diye:)göz önünden kaldırıp fırının iç derin kısmına doğru koydum.

Ertesi gün bugün bir kaç kare fotoğraflarını çekip tarifini yazmaktı niyetim:)

Sabah aramışlar keki fırının içinde olduğunu söylemedim zira bir daha sefere ilk bakacakları yer olma ihtimali olmamalıydı:)


Ve tarif..
Malzemeleri:
2 Adet yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Su bardağı süt
1 Çay bardağı ılık su
1 Adet limon kabuğunun rendesi
1 Adet limonun suyu
1 Çay bardağı çikolata kırıkları
1 Fiske muskat rendesi
1 Paket kabartma tozu
 Bir kaç damla sirke
Aldığı kadar un
Tarifi:
Keki çırpmaya başlamadan önce malzemelerin oda ısısında olmasına dikkat edelim.
Karıştırma kabına yumurtaları kırıp üzerine toz şekeri ilave edip toz şeker eriyene kadar çırpalım.
Fındık yağını,ılık suyu,sütü,bir limon kabuğunun rendesini ve limon suyunu ilave edip çırpmaya devam edelim.

Unu eleyerek ve kontrollü olarak katıp bir yandan çırpmaya devam edelim.Kabartma tozunu da eleyip üzerine gelecek  şekilde bir kaç damla sirke döküp köpürmesini temin edelim ve çırpmaya devam edelim.Bir fiske muskat rendeleyelim katalım içine karıştıralım.Harçın kıvamı koyu boza akışkanlığında olacak.

Kek kalıbını yumuşak margarinle yağlayıp her tarafına un serpelim.Kalıbı ters yüz ederek fazla unları silkeleyelim.

Çırptığımız kek harcını döküp kalıbı usulca tezgaha bir kaç kere vurup hava kabarcıklarının çıkmasını temin edelim.
Ve son olarak kekin üzerine unlayıp elediğimiz çikolata kırıklarını döküp 160 Derece ısıya ayarladığımız soğuk fırına atalım.İlk 20/25 dakika kesinlikle fırın kapağını açmayalım.

Kek kabarmaya başladığında duruma göre gerekirse fırın ısısını 170 dereceye çıkartalım.

Kek kabarıp kalıbın kenarlarından ayrılmaya başladığında uzun çöp şiş batıralım,temiz ve kuru çıktığında keki dışarı alıp kalıbında ilk sıcağının çıkmasını bekleyelim.

Sonrası kalıptan servis tabağına alıp çay eşliğinde afiyetle yiyelim.
Gece gece özenmedim ya nasıl güzel nasıl kabarık bir kek oldu aman Allah'ım dedim ilk görüşte.Özenmek mi özenmemek mi acaba hangisine yer versek hayatın için de düşündüm bir an.!
SEVGİLERİMLE...









0 yorum:

Yorum Gönder