Vişnap

Tahin Helvalı Susamlı Kurabiye

0
Merhabalar.
Ve bahar geldi geliyor benim mevsimim en çok sevdiğim en huzur bulduğum mevsim.Bu mevsimde köylere gitmeyi yeşerip uyanan doğa,çiçeklenen dalları ağaçları seyretmek o temiz havayı içime çekmek için doğanın kucağına kendimi atasım gelir hep.
Kış mevsiminden kalma tahin helvası vardı yendi bir kısmı yenmeyen kısmı durdu durdu kimsenin yüzüne baktığı bakacağı da yok.

Bahardan sonra yaz gelecek en iyisi hemen tahin helvasını değerlendireyim diye mutfağa gittim.Kek daha öncesi tahin helvalı kek yapmıştım.Hatta tahin helvalı sigara böreği dahi sarıp pişirip yemiştik o da ayrı bir güzel oluyor.
Tek seçenek kaldı kurabiye yapmak neden olmasın dedim ve çok güzel oldu kıyır kıyır ağızda dağılan miss benim demirbaş kurabiye tariflerimin arasına aldım bile kendisini.
Malzemeleri:
100 Gr yumuşak margarin
1 Ufak çay bardağı fındık yağı
3 Yemek kaşığı nişasta "tepeleme"
3,5 Yemek kaşığı pudra şekeri "silme"
1 Fiske tuz
1 Adet yumurta
150 Gr tahin helvası "sade"
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
5/6 Yemek kaşığı kavrulmuş susam
Tarifi:
Susamları önceden teflon tavada yağsız olarak arada karıştırarak kavuralım.Kenara alıp soğumasını sağlayalım.

Tahin helvasını çatal ile iyice ezelim.Şayet tahin helvası çok kuruysa bir kaç kaşık süt ile yumuşatıp ezelim.Benim tahin helvam fazla kuru olmadığından çatal ile ezmek yeterli geldi.
Karıştırma kabına bir yumurtayı kıralım üzerine yumuşak margarin,fındık yağı,nişasta,pudra şekeri,bir fiske tuzu,ezdiğimiz tahin helvasını ve kabartma tozunu ilave edelim.Unu kontrollü ve eleyerek ilave edip bir yandan elimizle kurabiye hamurunu yoğuralım.Kıvamı yumuşak ele yapışmayacak duruma geldiğinde un ilave etmeyi bırakalım.
Bu aşamada kavrulmuş susamı katıp susamı hamura yedirene kadar tekrar yoğuralım.Üzerini örtüp yarım saat dinlendirelim.

Fırını 180 derece ısıya getirip ön ısıtma yapalım.Kurabiyelerden cevizden az büyük parçalar koparıp elimizle yuvarlayarak veya herhangi bir istediğimiz şekli verelim.
Yağlı kağıt serdiğimiz tepsisine dizip 180 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atalım.Altı üstü pembeleşene kadar pişirelim.Tepsisinde soğutup çay kahve eşliğinde servise sunalım.
Dediğim gibi çok güzel bir kurabiye oluyor şayet ki "sevmeyen yoktur" siz de ben gibi kıyır kıyır ağızda dağılan kurabiyeler seviyorsanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim pişman olmazsınız.
Yaptıkça yapasınız gelir.Hatta öyle bir bağımlılık yapıyor ki illa mutfakta bir köşede bu muhteşem kurabiyelerden olsun istiyorsunuz,artık karar sizlerin.
Hoş geçsin günleriniz.SEVGİLERİMLE..








0 yorum:

Yorum Gönder