Vişnap

Cevizli Lorlu Poğaça

0
Merhabalar.
Dün buzdolabından sütü çıkarttım yoğurt yapmak için.Üzerinde ki kaymağı alayım dedim ki kalın bir tabaka halinde Allah Allah bu süt böyle kaymak tutmazdı dememe kalmadı altı yoğurt gibiydi.!
Şaşırdım olamaz dedim ama olmuştu işte süt kesilmiş.
Oysa bir gün öncesi süt gelir gelmez kaynatıp soğuyunca buz dolabına almıştım.O an sütte kesilme filan yoktu olmamıştı.!!

Tek olasılık var sütçü bayat süt vermiş olabilir.

Lor yapmak için tekrardan kaynatıp süzdüm ve bu loru da bugün poğaça olarak değerlendirdim.
Lorun kalan yarısını da sanırım aklımda olan lor salatası için değerlendirmeyi düşünüyorum bol nar ekşili.
Malzemeler:
Bir adet bütün yumurta içine + Bir adet yumurta sarısı üzerine
1 Ufak su bardağı yoğurt
125 Gr yumuşak margarin
1 Ufak su bardağı zeytinyağ
1 Ufak su bardağı peynir altı suyu veya "sade su"
2 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı toz şeker
1 Paket kabartma tozu
1 Çay kaşığı karbonat
1 Su bardağı iri kıyılmış ceviz içi
1 Su bardağı "250/300 gr" lor
Aldığı kadar elenmiş un
Tarif:
Karıştırma kabına unun bir kısmını eleyerek alalım.Üzerine bir bütün yumurtayı,yoğurdu,yumuşak margarin,zeytinyağını,peynir altı suyu,tuzunu toz şekerini ve karbonat ve kabartma tozunu alıp elimizle yoğurmaya başlayalım.

Kalan unu kontrollü yavaş yavaş ve eleyerek alıp bir yandan yoğurmaya devam edelim.Poğaça hamurunun kıvamı hafif ele yapışacak yumuşaklıkta olacak.

Bu aşamada lor peynirini ve iri kıydığımız ceviz içlerini hamura katıp yoğurarak hamura yedirelim.Üzerini örtüp 10/15 dakika dinlenmesini sağlayalım.
Bu esna da fırın tepsisine yağlı kağıt serelim,fırının ısısını 185/190 dereceye getirip ön ısınma yapalım.

Dinlenen hamurdan mandalinadan az büyük parçalar koparıp oval şekil verelim.Fırın tepsisine dizelim.

Üzerlerine bir çay kaşığı sıvıyağ ile incelttiğimiz yumurta sarısı sürüp bol susam serpelim.Ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.AFİYETLE...
SEVGİLERİMLE..








0 yorum:

Yorum Gönder