Vişnap

Ne Varsa Kat Karıştır Keki.!

0
Merhabalar..
Biraz ara verdim blog paylaşımlarıma ramazandı bayramdı tatil vs derken günler geçti gitti.Kaldığım yerden start verdim bugün.

İnanamadım döndüğüm de hangi yazı karakterini kullanıyordum unutmuşum:)
O' mu yok bu yok yok bu da değildi derken karar verdim birin de çünkü zaman kaybetmek istemiyorum şu sıralar.

Kekin hikayesine gelecek olursam;incir reçellerim geçen sezondan Görele'de yapmıştım horasan incirlerinden nasıl güzel olmuştu.Oldu madem neden tüketmediniz diyen olursa yok canım biz de öyle uzun uzun kahvaltılar pek olmuyor "benden kaynaklı kahvaltıyı sevmediğim için"
İzmir Dikili tatil sonrası eve dönüşün ikinci günü "2 gün ben de bir tembellik bir relax konumları bir türlü çıkamadım tatil modundan:)
Bana kalsa ömrümün sonuna kadar kalırım o harika modda:)

Bugün mutfağa girdim ev yemek ister 2 gündür dışarıdan hazır nereye kadar.
Yarından sonra başlayacağım uzun uzun derin evin işlerin de vereceğim kısa molalar için kek kurabiye isterim çayımın yanına.
Haticem'de yok ki yanımda bana yardım etsin,ah Rize ah.!

Mutfakta ne varsa kavanoz diplerin de az kalmış çok kalmış onları kullandım kekimi yaparken.Tahin,fıstık ezmesi,incir reçelim,bal,fındık kırıkları vs vs.

Ve sonuç harika güzel bir kek oldu güzel de kabardı ah bir de o kalıbına yapışmasaydı dört dörtlük olacaktı.Olsun biraz beklettim keki ve parçalamadan yine de bütün olarak aldım kalıptan bence keklerin bu aşaması stresli.
Malzemeleri:
2 Adet yumurta
1 Ufak çay bardağı toz şeker
1 Ufak çay bardağı bal
1 Ufak su bardağı ayran
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Ufak su bardağı taneli incir reçeli
1 Çay bardağı tahin
Yarım kavanoz fıstık ezmesi
1 Çay bardağı fındık kırığı
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un "koyu boza akışkanlığı"
Tarifi:
Karıştırma kabına yumurtaları kırıp çırpalım.Toz şekeri,bal,incir reçeli suyunu,tahini ve ayranı katıp karışım eriyip bütünleşene kadar çırpalım.Fındık yağını,kırık fındıkları ve fıstık ezmesini ilave edip çırpmaya devam edelim.

Kontrollü olarak ve eleyerek unu ilave edelim bir yandan da çırpmaya devam edelim.Kek harcının kıvamı koyu boza akışkanlığında olunca un ilave etmeyi bırakalım.

İncir reçelinin incirlerini bıçakla kesip ufaltalım.Karışıma ilave edip kaşıkla alt üst ederek eşit dağılmasını temin edelim.Kabartma tozunu da ilave edip karıştırıp bütünleştirelim.

Kek kalıbını yağlayıp unlayım kek harcını içine dökelim.Tezgaha bir iki yavaşça vurup hava kabarcıklarının çıkmasını temin edelim.165 derece ısıya ayarladığımız soğuk fırına atalım.Kek kabarıp kalıbın kenarlarından ayrılana kadar fırın kapağını hiç açmadan pişirelim.Kalıbında ilk sıcağı çıktıktan sonra servis tabağına alıp servise sunalım.AFİYETLE..
Ve az sonra önce bir Beykoz'a gidip gelinecek akabin de hemen yoğun işlere başlanacak nasılsa kekte pişti mola araları için.
Kalın sevgi ile en önemlisi VEFA ile.






0 yorum:

Yorum Gönder