Vişnap

Güveçte Sebzeli Palamut Sote..

0
Merhabalar..
Bugünün menüsü balık.!
Biraz çizgi dışına çıkıp klasik balık pişirme yerine balık sote yapmak istedim.Yaptım da ve sonuç harika oldu..
Suyunu tereyağını hafif fazla tuttum ki ekmek banmak işte benim yemeklerin en sevdiğim hafif sulu hali..

Küçük balıklarla da gayet güzel olacağını düşünüyorum.
Sote olarak değil ama "hamsi" ile daha değişik tarifler yaptım ve arşivdeler umarım en yakın zamanda yayınlarım onları da.
Ahhh bir de sardalyalar var ki yemesi lezzeti ömre bedel.Onlar da çok yakında bloğumda tarifleri ile yerlerini alacaklar.
Malzemeler:
1 Adet palamut balığı
2 Yemek kaşığı tereyağ
2 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Adet orta boy kuru soğan
2 Sap taze soğan
2/3 Adet yeşil sivri biber
1 Adet kırmızı kapya biber
1 Adet ufak domates
1 Adet ufak havuç
1 Avuç haşlanmış bezelye
1 Çay kaşığı kepse
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
 1 Çay kaşığı karabiber
1 Kahve kaşığı tuz
Bir iki dal taze biberiye
Tarif:
Palamut balığının kafasını kuyruğunu kesip atalım.Kalan kısmını fileto olarak keselim kılçıklarını temizleyelim ve kuş başı olarak doğrayalım.

Veya balıkçıdan alırken rica edelim onlar bizim yerimize yaparlar,çünkü onların bıçakları çok çok keskin olunca hiç bir zorluk olmuyor balığı fileto haline getirmeleri.

Eğer bu kısmı zor gelirse kalınca dilimleyelim palamut balığımızı.Ben dilimleyerek yaptım.Bol suyla yıkayıp bir süre suda bekletelim ki kanı aksın gitsin.Süzelim ve hafif tuzlayalım.

Teflon tavaya tereyağın bir kısmını ve fındık yağını alıp kızdıralım.İçine balık dilimlerini alıp yüksek ateşte alt üst ederek mühürleyelim.Ve yarı diri kıvamda iken tavadan alalım.Hafif soğuyunca derilerini kılçıklarını çıkartıp iri kuşbaşı halinde etlerini ayıklayalım.

Diğer yanda kuşaneye tereyağının kalan kısmını ve kalan 1 yemek kaşığı fındık yağını alalım.İnce küpler halinde doğradığımız sebzeleri biber domates,havuç,taze soğan,haşlanmış bezelye ve piyazlık doğradığımız kuru soğanı 1 diş sarımsağı" ikiye bölüp soteleyelim.

Yaklaşık bir çay bardağı kadar sıcak su ilave edip bir iki taşım kaynatalım.Yarı diri kıvamda ki kuş başı palamut balıklarını da katalım sotelediğimiz harca. Baharatlarını,taze biberiyeleri ve tuzunu ilave edelim.Bir iki taşım kaynatıp toprak güveç kabına alalım yemeğimizi.

Üzerine rendelenmiş kaşar peynirini ilave edip isteğe göre bir iki çay kaşığı daha tereyağ ilavesi yapalım.

200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp balıklar tam olarak yumuşayıp pişene ve üzerinde ki kaşar peynirler eriyene kadar fırınlayalım.

Sıcak olarak servise sunalım.Yerken kilo olayını unutup suyuna yağına bol bol ekmek banmayı unutmayalım.

İstersek balıkları mühürlemeden çiğden de ilave edebiliriz ama dağılma riski olmaması adına hafif mühürlemeyi tercih edelim derim ben kendi adıma,yine de karar sizlerin.
SEVGİLERİMLE..









0 yorum:

Yorum Gönder