Vişnap

Kağıtta Palamut Kebabı..

0
Merhabalar..
Neden kağıtta palamut kebabı?Çünkü piştiğinde bir açtım yağlı kağıdı karşımda nefis bir görüntü.
Bir an önce sofrayı hazırlayıp hemen yemek istedim o an ama ahh işte ne yaparsın ki yemek blogerisin önce fotoğrafları çekilecek sonra yenecek...
Bekle beni palamut kebabı deyip vallahi acele acele çektim fotoğraflarını.

Nasıl güzel olmuş lezzeti yemelere doyamadım en kısa zamanda yine alınıp yine yapılacak..
Malzemeler:
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Adet büyük palamut
2 Diş sarımsak
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet orta boy kırmızı soğan
3/4 Sap taze soğan
1 Adet orta boy havuç
1 Adet orta boy patates
1 Adet orta boy domates
4/5 Adet yeşil sivri biber
1 Adet kırmızı kapya biber
3/4 Yemek kaşığı kıyılmış maydanoz
3/4 Yemek kaşığı kıyılmış dereotu
1 Çay kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Tatlı kaşığı kırmızı biber
1 Tatlı kaşığı kurutulmuş kereviz yaprağı "opsiyonel"
Tuz
Tarif:
Sebzeleri ayıklayıp yıkayıp hazır edelim.
Palamut balığını yıkayıp kafasını kuyruğunu kesip atalım.İçini temizleyip yıkayalım süzgeçe alalım süzülsünler.

"Veya balığı alırken rica edip balıkçıya da yaptırabilirsiniz kesip fileto yapma işlerini.Ben nasıl yapacağıma karar vermediğim için o an bütün olarak aldım geldim eve."

Tam ortadan ikiye keselim tekrardan ikiye bölüp kalınca 4 parça palamut elde edelim.Üzerlerine önlü arkalı hafif tuz ve karabiber serpip ovalayalım.

Kuru soğanları,kırmızı soğanı kalın piyazlık doğrayıp karıştırma kabına alalım.Taze soğanı irice doğrayıp katalım.
Patatesi kalınca yuvarlak dilimleyelim.Havuçu yuvarlak olarak dilimleyip katalım.Domatesi irice dilimleyelim.
Biberleri iri doğrayalım ilave edelim karışıma.Maydanoz ve dereotlarını katalım.Sarımsakları  ince olarak dilimleyelim katalım.Üzerlerine baharatlarını ve tuzunu ilave edip alt üst ederek harmanlayalım.

Tepsiye yağlı kağıdı serelim.Tepsinin alt kısmına hazırladığımız sebze karışımından bolca koyup eşit dağıtalım.
Üzerlerine palamut dilimlerini yerleştirelim.
Tekrardan kalan sebze karışımını palamutların üzerlerine yine eşit olarak yayalım.
Tepsinin kenarından bir çay bardağı soğuk su dökelim.Ve balıkların sebzelerin üzerlerine 2 yemek kaşığı tereyağını eşit olarak paylaştıralım.
Yağlı kağıdın dışarıda kalan kısımları ile üzerlerini komple kapatalım.Yağlı kağıt yetmezse kapatmaya bir adet yağlı kağıt daha kullanalım.

Ve yağlı kağıt ile komple kapattığımız tepsinin üzerine tekrardan alüminyum folyo ile örtelim ki palamut kebabımız hiç hava almadan buharı ile çok güzel pişsin.

Fırını alt üst konuma alıp 200 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yapalım.
Kağıtta palamut kebabımızı ısıtılmış sıcak fırına atıp pişmeye bırakalım.Arada kontrol edip balıklar pişmeye başladığında üzerinden alüminyum folyoyu alalım yağlı kağıt kısmını da açıp üzerlerinin hafif kızarmasını temin edelim.

Yanında bol salata ile sıcak olarak servise sunalım."Bu tür yemekler de ben kendi adıma salata dahi aramam"
Ağzınızın tadı bal şeker olsun hepinize bol balıklı günler temennisi ile sevgilerimi yolluyorum..



0 yorum:

Yorum Gönder