Vişnap

Palamut Balığı Konservesi..

0
Merhabalar..
Palamut konserve tarifini ilk sevgili arkadaşım İnci'mde 2012 yılında bloğunda görmüştüm." inciyemek " 
Yapmak ise ancak bugüne nasip oldu.Tarif için çok teşekkür ederim zarif arkadaşım..

Ben iki yıldır üst üste lakerdasını yaptım hatta bu yılda nasip olursa yine yeniden palamut lakerda yapmak istiyorum.

Palamut konserve yapışım ise anide gelişti.
Aşağı sahile gittiğim gün tanıdık balıkçı sandalını kıyıya çekiyordu.
Muhakkak taze tutulmuş olta balığı vardır dememe kalmadan olta ile tuttuğu palamutları gördüm.
Hemen o an aldım 6 adet taze olta palamutları bundan daha alâ bir balık olabilir mi?
Sonuçta mis gibi taptaze olta balığı.!

Eve geldim buzdolabında bir gün önce alınan çinekoplar akşam yemeği için pişmeyi bekliyorlar.

Palamutların çokluğu çinekopların göz kırpması ben bu kadar balığı kısa süre de tüketemem ki düşüncesine daldım ve aklıma neden bir kısmı ile konserve yapmıyorum ki.!

Hemen kafasını kuyruğunu kestim benim palamutların o heybetli hali gitti ufaldılar:)
Olsun kafama koydum bir kere konserve yapacağım diye:)
Yıkadım su da beklettim iyice kanının gitmesi şart.!

Hemen sevgili İnci'min bloğuna gittim ve başladım hazırlıklara..

Benim çektiğim fotoğraflar evet güzel değiller hatta hiç güzel hiç albenili değiller farkındayım ama bu şartlarda ancak bu kadar alabildim görsellerini,zira kavanozları açma şansım yok.

Burada  önemli olan tarif diyelim ve ilerleyen günler de elbet kavanozu açtığımda tabakta sunum pozunu da ekleyeceğim.
Malzemeler:
3 Adet palamut balığı
Her bir kavanoz için
1 Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı toz şeker
1 Yemek kaşığı fındık yağı veya "ayçicek yağı"
Bir kaç tane defne yaprağı ve tane karabiber "opsiyonel"
Tarif:
Kavanozları yıkayıp içlerini iyice kurulayalım hazırda beklesinler.
Kapakları mutlaka yeni olsun ve başlayalım konserve hazırlıklarına.

Palamutların kafa ve kuyruklarını kesip attım.
İç organlarını temizleyip bol su ile yıkadım.
Bütün halde iken kanlarının tamamen gitmesi için yarım saat kadar soğuk suda beklettim.
Arada bir iki defa sularını değiştirdim.
Kanlarından arınan palamutları süzgece alıp iyice süzülmelerini temin ettim.

Süzülen palamutları iki üç cm enliğinde kesip dilimleri düzgünce kavanoza yerleştirdim.
Her kavanoza birer çay kaşığı tuz ve toz şeker koyup bir yemek kaşığı fındık yağı ilave ettim.

Her bir defne yaprağını ikiye bölüp her bir kavanoza iki tane defne yaprağı ve bir kaç adet tane karabiberi hafif kırıp içine kattım.
İsteğe göre bunları "defne yaprağı ve tane karabiber" ilave eder veya etmezsiniz tercih sizlerin..!

Kavanozların kapağını çok sıkı kapatalım.Şayet benim gibi kuvvetiniz yetmezse yardım alın.
Kavanozları kapakları üstte olacak şekil de derin tencereye koydum.
Üzerlerine su ilave edelim, suyun miktarı kavanoz kapaklarını kapatsın.
Kaynarken kavanozların zarar görmemesi için aralarına temiz bir mutfak havlusu koyup sardım.

Ateşin altını yaktım,ilk kaynama noktasına kadar harlı ateşte daha sonrası orta harlı ateşte yaklaşık bir buçuk saat pişmeye bıraktım.

Bir diğer yanda da sıcak suyu hazır bulundurdum ki kaynayıp piştikçe suyu azalır kapaklar açıkta kalırsa sıcak su ilave ederim diye.
Bir buçuk saat sonra ateşin altını kapatıp kendi tenceresinde soğuttum.

Mutfak tezgahının az kullandığım kısmına bir mutfak havlusu serdim.
Soğuyan palamut konservelerini kapaklarından tutmadan orta kısımlardan kavrayıp tutup alıp tezgahta hazırladığım yere kapakları altta kalacak  şekilde ters çevirerek koydum.

24 saat hiç ellemeden beklemeye aldım.
Süre sonunda sızıntı olup olmadığını kapakların bombe yapıp yapmadığını kontrol edip dolap içine diğer turşuların reçellerin olduğu kısma aldım.Tabii artık kapaklı kısmı yukarıda olarak yenecekleri zamana kadar beklesinler.

İşte ne zaman açılıp ne zaman yenir onu da bilmiş değilim.İlk işim İnci'me sormak daha sonra o kısmını da buraya yazmak olacak.

Tadına lezzetine baktıktan sonra seversek ki büyük ihtimal seveceğimizi tahmin ediyorum.
Karadeniz Görele'nin Palamutları ile de yapmayı düşünüyorum.Bir de aklımda olan "HAMSİ" var.!

İnci'min dediklerine yüzde yüz inanırım tariflerine yüzde yüz güvenirim.
Diyorsa eğer tadı tıpkı dardanel ton balığı lezzetinde oluyor diye.
Bizler de ben de dardanel ton balığını çocukluğumdan bu yana hep artan büyüyen bir sevgi aşk ile çok sevmişimdir.

Şimdi sabırsızca beklemek düşer bizlere.!
SEVGİLERİMLE..

Not:
Dediğim gibi palamutlarım kafa kuyruk gidince ufaldılar hesap tutmadı ben sandım bir kavanoza bir palamut hesabı ondan her iki kavanozda yarım oldu.
Varsın olsun zaten bu alıştırmalık ben daha sonra yine yeniden ve daha büyük palamutlardan yapacağım.
Hatta öyle büyük olacak ki o Karadeniz palamutları bir tanesi bir kavanoza sığmayacak:)








0 yorum:

Yorum Gönder