Vişnap

Buğday Unlu Kıraça Tava - İstavrit

0

Merhabalar..
İstavriti severim küçük boy kıraça olanı daha bir çok çok severim.
Hele de en tazesine denk gelirsen yemesine doyum olmaz.

Çok şükür deniz kenarında olunca malum sandal ile denize açılan olta balıkçıları her daim her mevsim oluyor.
Geçen balıkçı denizden geldi motor iskelesine çekiyordu sandalını ben hemen yanın da bittim:)
Ve tam istediğim gibi kıraçalar vardı kovasında aldım geldim eve.

Bu defa mısır unlu az yağda kızartmayıp aksine  benim en sevdiğim en  istediğim gibi bol yağda buğday ununa bulayıp kızarttım onları.
Yanına da yeşil mevsim salatası daha da bir şey istemem o sofrada.
Malzemeler:
1 Kg Kıraça "istavrit"
1 Su bardağı buğday unu
1,5 Su bardağı fındık yağı veya "sıvıyağ"
1 Tatlı kaşığı tuz
Tarif:
Kıraçaların kafalarını kopartıp iç organlarını ayıklayalım.
Ve bol suyla yıkayıp tuzlayıp süzgeçe alalım süzdürelim.

Kızartma tavasına bol fındık yağı veya sıvıyağ koyup kızdıralım.
Unu tepsiye alıp kıraçaları unlayıp fazla unlarını silkeleyelim.

Unlanan balıkları kızgın yağa atıp alt üst nar gibi olana kadar kızartalım.
Kızaranları kağıt havlu üzerine alıp yağlarını çektirelim.

Salata kırmızı soğan vs eşliğinde sıcak olarak servise sunalım..
SEVGİLERİMLE..



0 yorum:

Yorum Gönder