Vişnap

Sardalyalı Pilav..

0

Merhabalar...
Sardalyalar aldım hem de 2 kg...!
Öyle taze öyle ışıl ışıl parlıyorlardı ki dayanmak ne mümkün:)

Eve geldim ilk işim hemen onları ayıklayıp orta kılçıklarını da çıkartıp mücverini yapmaktı niyetim.
Lakin dediğim gibi sardalyalar o kadar çok tazeydiler ki orta kılçıklarının çıkması mümkün değildi.
Ben de onları yıkayıp süzdürüp kaldırdım buz dolabına.
Ertesi bugün nispeten biraz zorlansam da çıkardım orta kılçıklarını. Esasında bir yarım gün veya tam bütün gün daha bekletmek vardı ama o tazeliği gitmesin istedim.

Bu arada mücverini yapmaktan vazgeçtim.
Hazır kılçıklar gitti sardalyalar fileto olarak pilav için çok cazip duruyorlardı o an..
Hemen yarısını pilav için ayırdım.
Kalan diğer yarısıyla da yarın akşam yemeği için mücverini yapacağım.

Allah'ım kaç havaya döndüm döndürdü beni şu sardalyaların orta kılçıkları..!
Sonuç olarak akşamın yemeği "Sardalyalı Pilav"çok harika oldu..
Malzemeler:
1 Kg Sardalya
1 Su bardağı baldo pirinç "250 gr"
2 Adet büyükçe kuru soğan
Yarım kahve fincanı dolmalık fıstık
1 Kahve fincanı kuş üzümü
2 Tatlı kaşığı toz şeker
1.5 Tatlı kaşığı yeni bahar
1.5 Tatlı kaşığı tarçın
1 Tatlı kaşığı kara biber
Çeyrek demet dereotu
Tuz
1,5 Su bardağı su
1 Yemek kaşığı fındık yağ
Tereyağ
Tarif:
Sardalyaları ayıklayıp orta kılçıklarını balıkları zedelemeden dikkatli olarak çıkaralım.
Yıkayıp süzgeçe alıp hafif tuzlayalım.

Kuru soğanın kabuklarını atıp yemeklik doğrayalım.
Pilav tenceresine yağları alıp eritelim.
İçine soğanları atıp karamelize olana kadar soteleyelim.
Dolma fıstıklarını da soğanlar kavrulma aşamasında renkleri hafif dönerken ilave edelim.

Pirinçleri yıkayıp süzdürelim ve soğanlara katıp şeffaflaşana kadar kavuralım.
Baharatlarını,tuzunu ve yıkayıp süzdüğümüz kuş üzümlerini ilave edelim.
Üzerine bir buçuk su bardağı suyunu verelim.

Bir iki taşım kaynadıktan sonra pilavı kahve ocağı kısmına alıp ateşin altını en kısığa getirelim.
Üzeri göz göz olana değin pilavı pişirelim.
Tenceresin de dinlendirip hafif soğumasını sağlayalım.
İnce kıydığımız dereotlarını ilave edip alt üst harmanlayalım pilavı.

Biz de bu arada porsiyonluk güveç kaplarına veya sardalyalı pilavımızı alacak büyüklükte tek bir güveç kabında ya da herhangi bir başka fırın kabı da olur tercih sizlere kalmış.

Güveç kabının dibini ve yanlarını tereyağ ile hafif yağlayalım.
Tek tek mısır ununa hafif olarak buladığımız sardalyaların derili kısımları altta olacak şekilde dibe ve yanlara olmak üzere balıkları üst üste getirerek döşeyelim.
Üzerine iç pilavımızı döküp eşit olarak yayalım.

Tekrardan pilavımızın üzerini de hiç açıklık boşluk kalmayacak şekil de mısır ununa buladığımız sardalyaların bu defa derili kısmı yukarı gelecek şekilde kaplayalım.

190/200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp fırının alt üst konumun da balıklar nar gibi kızarana kadar pişirelim.

Ve önden sıcak bir çorba ve mevsim salatası eşliğinde sıcak olarak servise sunalım..
AFİYETLE......
SEVGİLERİMLE.
























0 yorum:

Yorum Gönder