Vişnap

Mini Mini Birler Çalışkan İkiler Kurabiyeleri Çörekotlu

0
Merhabalar..
Ne zamandır hep aklımda olup yapmak istediğim şirin kurabiye bunlar.

Ahh o minicik minicik şirin hallerini yuvarlayıp yapmak var ya inanın o kısmı bana hiç şirin gelmiyordu ve hep erteliyordum yapmayı.

Taa ki geçenler de minik kavrulmuş susamlı kurabiyeleri yapana dek.
Baktım hiç öyle içim sıkılmadı hatta öyle çok kolay geldi ki minicik minicik yuvarlayıp tepsiye dizmek.
Ondan cesaret alıp geçtim bu nefis kıyır çörekotlu kurabiyeleri yapmak için unların başına.

Bir sıkıntı mutlaka o üstlerine yumurta sarısı sürerken çok sıkılıp bunalacağım buna adım gibi eminim.
Bana göre değil bu tür sabır işleri:)
Malzemeleri:
150 Gr yumuşak margarin veya tereyağ
1 Küçük su bardağı fındık yağ veya sıvı yağ
2 Çorba kaşığı sirke
2 Çorba kaşığı toz şeker 
1 Tatlı kaşığı tuz
2 Tatlı kaşığı mahlep
1 Kahve kaşığı toz kırmızı biber
Yarım ufak çay bardağı çörekotu
1 Yumurta "akı içine sarısı üzerine"
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un "hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında"
Tarifi:
Karıştırma kabına yumuşak margarini,fındık yağını,sirke,toz şeker,tuz mahlep,toz kırmızı biber,yumurta akını alıp elimizle karıştıralım.

Kontrollü olarak ununu ve kabartma tozunu eleyerek koyalım bir yandan yoğuralım.
Çörek otunu ilave edelim,hepsini özleşip karışana kadar yoğuralım.
Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak.

Kurabiye hamurunun üzerini örtüp yarım saat dinlendirelim.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
Dinlenen hamurdan kabuklu fındık büyüklüğün de parçalar kopartıp avuç içimiz de yuvarlayıp tepsiye dizelim.
Üzerlerine bir tatlı kaşığı sıvı yağ ile açtığımız yumurta sarısını sürelim.

180 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız fırında alt üst konumunda üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim.
Tepsisinde soğutup servis tabağına alıp sevdiklerimize çay eşliğinde ikram edelim.
Bu kurabiyelerin internet ortamında ismi "Bit Kurabiye" bit ne demek yahu bana o kadar itici geliyor ki bu saçma isim.

Ondan dolayı ben adını değiştirip kendileri gibi şirin "Mini Mini Birler Çalışkan İkiler" ismini verdim.

Adına itirazı olan varsa ya şimdi konuşup yazsın ya da sonsuza kadar susup kabul etsin koyduğum ismi:)

"Mini Mini Birler Çalışkan İkiler"Burada mini birler nefis şirin kurabiyeler oluyor,çalışkan ikiler de ben oluyorum:)
SEVGİLERİMLE..



0 yorum:

Yorum Gönder