Vişnap

Arnavut Böreği.

1

Merhabalar..
Değilmi ki ben aceminin  acemisi halimle aşağıda gördüğünüz meşhur "Arnavut Böreği"ni yaptım vallahi herkesler yapar.

Korkmayın çekinmeyin yok ben yapamam demeyin benim gibi.

Ben de yıllar geçmişten bugüne değin zaman boşa geçmiş.
Sizler boşa geçirmeyin zamanı olur mu?

Ne zamandır hep yapmak istiyor ama bir türlü cesaretim olmuyordu.!

Bir gün öncesinden kesin kararımı verdim ve iç malzemesi olarak kıymayı"pişirip hazır ettim.
Ispanakta kavurmuştum hazır elimde vardı her iki iç malzemeyi de yarı yarı döşeyip pişirdim.

İç malzemesi  size kalmış neli isterseniz olur.

Beyaz peynirli patatesli soğanlı vs vs seçenek çok yeter ki el açması "Arnavut Böreği" olsun pişirdiğimiz.

Netten araştırma yaptım ve bana börek hakkında yazdıkları ile inanılmaz cesaret veren sevgili Sibel arkadaşımın lezzetdansi tarifi ile ertesi günü börek yolculuğuna çıktım.

Bu öyle güzel bir yolculuk oldu ki hiç yorulmadım hiç usanmadım öff nereden giriştim bu işe demeden bir çırpıda yaptım böreğimi.

Vallahi o an kendimi öpüp kutlayasım bile geldi rüya gibiydi.

Ben ve karşımda duran pişmeye hazır bir tepsi böreğim.

Böreğin hamuru nasıl güzel nasıl uysal nasıl elimde yola gelen bir hamurdu ki aşık oldum resmen hamur işi yapmalara o an.


Keşke her hamur böyle munis pamuk gibi yumuşacık olsa.

Börekçi dükkanı bile açılır.
Sonuç mu? İnanılmaz güzel tel tel kat kat bir börek oldu.

Ve ben inanıyorum ki her yapışımda acemiliğimi üzerimden atıp ustalaşacağım.


Not:

Hamur tutarken unun ve ılık suyun hepsini birden boca etmeden kontrollü olarak ve bir yandan yoğurarak ilave edin.

Tarifte denilen 2,5 su bardağı su ben de 2 bardak su yeterli geldi.

Un miktarı aşağı yukarı 5 bardak +2/3 yemek kaşığı civarı ilave ederek ele hafifçe yapışıp el de kalmayan yumuşak hamurumu elde ettim.

Üzerini kapatıp 1 saat civarı dinlendirdim ki dinlendirmek ve hamuru çok iyi yoğurmak böreğin kolay açılması için en önemli nokta lütfen bu kısımları es geçmeyin.
Malzemeler:
 5 Su bardağı un
2,5 Su bardağı ılık su
1 Tatlı kaşığı tuz
2 Yemek kaşığı sirke
Bezelerin aralarına sürmek için:
125 Gr tereyağ veya "margarin
Yarım su bardağı fındık yağı veya "ayçicek yağı"

İç Malzemeleri:
1 Yemek kaşığı tereyağ
2 Adet orta boy kuru soğan
2 Adet yeşil biber
250/300 Gr orta yağlı kıyma
1 Kahve kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı karabiber
 Tarif:
İlk olarak iç malzemeyi hazırlamak için tencereye tere yağını ilave edip eritelim.
İnce yemeklik doğradığımız kuru soğan ve ince kıydığımız biberleri sotelemeye başlayalım.
Kıymasını ilave edip kıyma renk değiştirip saldığı suyu çekene kadar kavuralım.
Baharatlarını ve tuzunu ilave edip kenara alalım.

Hamur yoğurma kabına unun yaklaşık 4 su bardağı kadarını alalım tuzunu ilave edip harmanlayalım.
Ortasını havuz şekline getirip buraya sirkeyi ve ılık suyunu kontrollü olarak ilave edip bir yandan yoğurmaya başlayalım.

"ne kadar çok yoğurursak sonuçta çok iyi açılan bezelerimiz oluyor"

Yoğrulan hamuru eşit iki parçaya bölüp böldüğümüz her hamur yumağını da eşit on'ar parçaya bölelim.
Toplam da alt ve üste sermek için 20 eşit beze olacak.

Üzerlerini örtüp yaklaşık bir saat dinlendirelim.
Sos tenceresine tereyağ veya "margarini" alıp eritelim içine fındık yağı veya "ayçiçek yağını" ilave edip kaşıkla karıştıralım.

Fırın tepsisini yağlayalım.
Bezelerin ilk on tanesini ve diğer on adet bezeyi yemek tabağı boyunda açıp üstlerini bolca yağlayalım.
İlk parti aralarını bolca yağladığımız on adet bezeyi böreğin alt tabanını oluşturmak için fırın tepsisine koyalım.
Hamuru elimizle çekiştirerek tepsi boyutunda açalım.
Hazırladığımız kıymalı iç malzemeyi her tarafına eşit gelecek şekilde yayalım.

Diğer on adet araları yağlı bezeleri de elimizle çekiştirerek tepsi boyunda açıp tepsiye yerleştirelim.
Kenar kısımları alttan ve üstten çekiştirerek kapatalım ki iç malzemeleri içinden çıkmasın.

Kalan yağı üzerine her tarafına eşit olarak sürüp dilim olarak istediğimiz şekil keselim.
Ön ısıtma yaptığımız 190/200 derece sıcak fırına atıp alt üst konumda nar gibi kızarana kadar pişirelim.Afiyetle..

Hepsi bu ve böylesi kolay bir börek olduğu için çok sevindim ve bana cesaretler fazlası ile geldi.
Şimdi sırada "Boşnak Böreği" var onu da yaparsam ne mutlu bana diyeceğim.
SEVGİLERİMLE..
















1 yorum: Leave Your Comments

  1. Burdan hemmen boşnak böreği tarifine koşuyoruum 😀💕eline sağlık,afiyet olsun 🧿

    YanıtlaSil