Vişnap

Taze Naneli Çikolatalı Kek

0
Merhabalar.
Nane ve çikolatanın uyumunu çok sevdiğimden naneli çikolatalı kek yapmak için kararımı vermiştim.Olur mu olmaz mı olursa çok güzel mi yoksa eh işte mi vs vs  derken arkadaşıma söyledim tuzlu kek mi yapacaksın? yok hayır tatlı kek. "şaşırdın sen kendini" dedi bana:) ben de neden olmasın ki?döndü "hadi canım git işine" dedi;benim işim bu deneyeceğim ya güzel olursa dedim.Aramızda böylesi konuşmalar geçti.

Yazın Anadolu Kavağı'nda naneli dondurma yemiştim çok beğenmiştim fresh tadını.Naneli çikolatalı kek yapma isteğimde bayağı bir etkisi oldu.Kısaca naneyi ve naneli tatları seviyorum.
Malzemeleri:
2 Adet yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Çay bardağı süt
1 Çay bardağı ılık su
2 Yemek kaşığı nane likörü
4/5 Yemek kaşığı çok ince kıyılmış taze nane
40 Gr sütlü çikolata
40 Gr bitter çikolata
1 Paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı karbonat
Yarım çay bardağı antep fıstığı
Aldığı kadar un
Tarifi:
Kek malzemelerinin hepsinin oda sıcaklığında olması için yarım saat öncesinden buzdolabından çıkarıp dışarıda oda ısısına gelmesini sağlayalım.Bu arada çikolataları bıçakla ince olacak şekilde kesip kıyalım.
Kek kalıbını yumuşak margarinle yağlayıp un serpelim her tarafına kalıbı ters çevirerek fazla unlarını silkeleyelim.

Karıştırma kabına yumurtaları kırıp toz şekerini ilave ederek toz şeker eriyene kadar çırpalım.Fındık yağını,sütü,ılık suyu ilave edip çırpmaya devam edelim.

Nane likörünü ve çok ince kıydığımız taze naneleri ilave edip karıştıralım.Yavaş ve kontrollü olarak unu,kabartma tozunu ve karbonatını eleyerek ilave edelim.Kıvamı koyu boza kıvamında olacak.

Kıyıp kestiğimiz çikolataları ve antep fıstıklarını unu bulayarak katalım harcımıza.Bu aşamada kaşıkla bir iki kere karıştırıp malzemelerin eşit dağılmasını sağlayalım.Harcımızı kalıba dökelim.Kalıbı tezgaha yavaşça bir kaç kere vuralım ki pişerken dengeli kabarsın.

Keki 160 derece ısıya ayarlı soğuk fırına atalım,kabarmaya başladığında fırının ısısını 170/175 dereceye çıkaralım.İlk 20/25 dakika kesinlikle fırıın kapağını ne olursa olsun açmıyoruz.
Batırdığımız kürdan temiz çıktığında dışarı alıp nihale üzerinde kekin ilk sıcağının çıkmasını bekleyip sonrası servise sunalım.

Taze naneli çikolatalı kekim çok çok güzel oldu tadını bizler ve itiraz edip olmaz diyen arkadaşım da çok sevdi.Diyette olduğu halde diyeti bozup şu yukarıda ki iki büyük dilimi yedi "diyetini bozduğunu söylediğimi duymasın"ve ben de yapacağım dedi.Şayet naneli tatları seviyorsanız sizlere de tavsiye ederim.

Çikolata sütlü veya bitter farketmez ben de her ikisi de vardı kullandım. Yapacak olanlara afiyet olsun.SEVGİLERİMLE..




















0 yorum:

Yorum Gönder