Vişnap

Haşhaşlı Revani.

0
Merhabalar..
Bir kaç zamandır tatlı vuruyor aklıma belli belirsiz münasebetsiz saatler de.
O münasebetsiz saatler de ben tatlıyı nereden bulup yiyeyim yapsan gecenin bir yarısı hiç olacak iş değil:)

Gecelerden bir gece geçtiğimiz gecenin en koyu yarısında yine tutunca tatlı krizim geçtim sarelle kavanozun başına.
Hayatım boyunca bir an da yemediğim kadar sarelleyi kaş göz arası yedim yedim hatta tutmasam kendimi belki de kavanozun dibini görürdüm.
Bu tatlı krizleri bu aralar pek bir karşıma çıkar oldular.
Oysa biz de bir kavanoz sarelle bitmek bilmez de ben onları hep kurabiyeler de kekler de kullanır değerlendiririm:)

Genel de pek tatlıyla aram yoktur kırk yılın bir başı isterse ister canım.
Malzemeler:
3 Adet büyük boy yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı fındık yağı
1 Büyük çay bardağı süt
Yarım su bardağı irmik
Yarım çay bardağı mavi haşhaş tohumu
1 Su bardağı dolusu elenmiş un"kontrollü"
1 Adet portakal kabuğunun rendesi
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu

Şerbeti İçin:
700 Gr toz şeker "4 su bardağı"
1,2 lt su "5 su bardağı"
1 Tatlı kaşığı taze sıkılmış limon suyu
Tarif:
Önce şerbetini hazırlayıp soğumasını sağlamak için tencereye su ve toz şekeri koyup orta ısılı ateşte arada karıştırarak kaynamaya bırakalım.
Şerbet kaynamaya başlayınca limon suyunu ilave edip 5 dakika civarı daha kaynatmaya devam edelim.
Şerbeti ateşten alıp soğuk bir yerde "balkon vs"soğumasını sağlayalım.

Karıştırma kabına oda ısısında ki yumurtaları kırıp toz şekeri ilave edelim ve mikserle yüksek devirde karışım krema kıvamı alana kadar çırpalım.
Fındık yağını,oda ısısında ki sütü katıp çırpmaya devam edelim.
Karışıma,mavi haşhaş tohumunu,bir adet portakal kabuğu rendesini,vanilyayı,irmiği,eleyerek un ve kabartma tozunu ilave edip karışım homojen kıvam alana kadar çırpalım.

Ve revani karışımını margarinle yağladığımız 26 cm çaplı yuvarlak borcama alalım.
180/190 dereceye ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atalım.
Alt üst iyice nar gibi kızarana değin pişirelim.
Piştiğinde dışarı alıp artı şeklinde derin olarak keselim ve ilk sıcağının çıkması için beş dakika civarı bekletelim.
Tamamen soğuyan şerbeti bir kepçe ile önce kenarlarından dökerek her tarafına eşit olarak şerbetini verelim.
Üzerini bir tepsi ile kapatıp şerbetinin iyice çekmesini temin edelim.
Acelemiz yoksa bir gün dinlenmesini bekleyelim.
Yok illa da hemen yiyelim derseniz tamamen soğuduktan sonra servis yapın.
Yanına sütlü dondurma veya kaymak çok yakışır.
Ben de o an ikisi de yoktu.
Böyle de harikaydı haşhaşlı revanim ama bir top sütlü dondurmaya da asla hayır demezdim.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..













0 yorum:

Yorum Gönder