Vişnap

Kılçıksız Sardalya Buğulama.

0
Merhabalar..
Bu sezon balıklar umduğumuz kadar bol olmadı olanlar da az ve dolayısı ile fiyatları oldukça uçuk oldu.
En çok hasretini duyduğum balık ise Karadeniz hamsisi oldu.

İstavrit arada sardalya ile sofralar balıklandı buna da çok şükür.

Yakında av yasağı başlar ve bizler bu balıklara da hasret kalırız.

Oysa hayallerim vardı balıklar bollaşacak ben onlardan lakerda,konserve vs ler yapacak yaz sıcaklarında akşam sofralarında keyifle balık yiyecektim.
Kaldık mı yazın yine az da olsa lezzetsiz kültür balıklarına.

Bu mevsim de balıkçı da sardalya gördüm tereddüt etmeden aldım.Bol tereyağ ile buğulamasını pişirdim hafif ve lezzetli oldu.
Oysa sardalyanın mevsimi haziran sonu ile ağustos arası diye biliyorum.

Dünde kıraçalar vardı balıkçı da vallahi kaçırmadım aldım oysa ev de yemeklerim de vardı.
Yemeklar ertesi güne dursun balıklar pişip sofraya gelsin yaptım yanında bol salata miss.
Malzemeler:
500 Gr sardalya
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet orta boy kırmızı soğan
2 Sap taze soğan
2/3 Adet baby patates "opsiyonel"
3 Yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz
1 Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Bir kaç adet tane karabiber
Yarım limon
2 Yemek kaşığı tereyağ
Yarım su bardağı su
Tarif:
Sardalayaların kafalarını kuyruklarını kesip atalım.
İç organlarını ve orta kılçıklarını da çıkartıp temizleyelim ve bol su ile yıkayıp süzdürelim.

Orta boy sığ tencereye kalın halkalar şeklin de  doğradığımız kuru soğanların yarısını döşeyelim.
Üzerlerine her iki sardalyayı derileri dışa bakacak şekilde yapıştırıp soğan halkalarının üzerine döşeyelim.
Kalan soğan halkalarını ve irice kestiğimiz taze soğanları,ince kıyım maydanozları ve baby patatesleri üzerine döşeyip baharatlarını ve tuzunu ilave edelim.
Limonun dış kabuğunu ve iç beyaz kısmını soyup çıkaralım ince dilimleyerek ilave edelim balıklara.

Tereyağını,tane karabiberini ve  suyunu ilave edip orta ısılı ateşte kapağı açık olarak pişmeye alalım.
Pişmesine yakın kapağını kapatıp bir kaç dakika daha pişirip ateşin altını kapatalım.Sıcak olarak yanın da varsa mısır ekmeği ile servise sunalım.AFİYETLE..
Bol balıklı günler dilesem de gelen sezon balık avı yasağının başlamasına az kaldı bu saatten sonra ne kadar olur ki balık.?



0 yorum:

Yorum Gönder