Vişnap

Kuru İç Bakla Çorbası..

0
Merhabalar..
Kuru iç bakla çorbasını ilk defa pişirdim ve lezzetini beğendik.
Bana göre tadı az mantar çorbasını andırıyordu.
Hiç hiç aklım da yoktu kuru iç bakladan çorba pişirmek.
Nedenini ise aşağıda yazdım:)

İki gün önce kuru baklalı zeytinyağlı biber dolması yapmak için geceden kuru iç baklaları soğuk suya ıslattım.
Onlar kabarınca bir sürü oldular.
Bir çorba kasesi kadar olanı ayırdım kalanı ile nefis zeytinyağlı biber dolmalarımı pişirdim.
Fotoğraflarını çektim tarifini yazdım ve her zaman yaptığım gibi arşive attım.
İlerleyen günler de yayına veririm.

Ertesi gün bugün de kalan kuru iç baklaları değerlendirmek adına çorba pişirmek için mutfağa geçtim.
Aldım buz dolabından ıslatılmış kuru iç baklaları ve çok kolay ve lezzetli tarifin tamamı ise aşağıda.
Malzemeler:
2 Yemek kaşığı un
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Çorba kasesi kuru iç bakla"akşamdan ıslatılmış"
Çeyrek demet dereotu
4 veya 5 Su bardağı et suyu + gerekirse 1 su bardağı sıcak sade su
Tarif:
Akşamdan bir çorba kase dolusu kuru iç baklayı soğuk su ile ıslatalım.

Ertesi günü çorba tenceresine tereyağı alıp eritelim ve içine 2 yemek kaşığı un ilave edip unun kokusu çıkana kadar kavuralım.

Kavrulmuş una kuru iç baklaları süzüp atalım ve et suyunu da ilave edip kuru iç baklalar yumuşayana kadar pişirmeye bırakalım.

Baklaların pişme durumuna göre gerekirse bir bardak sıcak su daha ilave edelim.
Pişmesine yakın içine bir yemek kaşığı ince kıyılmış dereotunu ve tuzunu ilave edip pişirmeye devam edelim.

Kuru iç baklalar iyice yumuşayıp erime durumuna geldiğinde çorbamızı blenderdan geçirip ateşin altını kapatalım.

Kaselere alıp üzerlerine isteğe göre karabiber ve ince kıyılmış dereotu serpip sıcak olarak servise sunalım.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..











0 yorum:

Yorum Gönder